Základní údaje

„Je lépe rizikovým formám chování předcházet účinnou prevencí, než poté problémy složitě řešit.“

Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) poskytuje poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům. K hlavním cílům ŠPP patří iniciace aktivit vedoucích k vylepšení sociálního klimatu školy - posílení pozitivních vztahů mezi všemi subjekty školy, rozšíření oblastí primární prevence a zkvalitnění péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami.

Školní poradenské pracoviště poskytuje odborné služby ve smyslu Vyhlášky č.72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních, ve znění vyhlášky č. 197/2016 Sb., účinné od 1. 9. 2016. Kvalifikační standardy jednotlivých poradenských pracovníků školy jsou specifikovány Zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění pozdějších předpisů.

Práce s informacemi a důvěrnými daty

Informace a důvěrná data o žácích a jejich rodičích, která se poradenští pracovníci školy dozvědí v souvislosti s výkonem své poradenské činnosti, jsou ochraňovány v souladu se zákonem č. 101/2000Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Práce s informacemi a daty o žácích se řídí také vyhláškou č. 116 ze dne 15. dubna 2011, kterou se mění vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.

Personální obsazení ŠPP

  • Vedoucí ŠPP a kariérový poradce: Mgr. Hohlbergerová Dana

  • Školní metodik prevence: Mgr. Markéta Kumprechtová
  • Výchovný poradce a koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele: Ing. Michaela Martinů

  • Výchovný poradce: Ing. Lenka Janďourková
  • Metodik prevence pro Domov mládeže: Luboš Lamačka, vedoucí vychovatel
  • Koordinátor pro žáky s OMJ: Mgr. Václav Švehla
  • Koordinátor podpory nadání: Bc. Dominika Moravcová

Konzultační hodiny:

PORADY ŠPP      KAŽDÉ PONDĚLÍ  13.20 - 14.55   

Sudý týden:     

po    14.00 – 15.00     Metodik prevence pro Domova mládeže
po    14.00 – 15.00     Koordinátorka podpory nadání
út     10.45 – 11.30     Výchovná poradkyně – Michaela Martinů
út     11.35 – 12.20     Koordinátor inkluze pro žáky s odlišným mateřským jazykem
út     12.20 – 13.15     Školní metodička prevence
st     10.45 – 12.20     Výchovná poradkyně – Lenka Janďourková
st     17.00 – 18.00     Metodik prevence pro Domova mládeže
st     19.00 – 20.00     Koordinátorka podpory nadání
pá    08.55 – 09.40     Kariérová poradkyně

 

Lichý týden:    

po     12.30 – 13.15     Enviromentální vzdělávání, výchova a osvěta
po     14.00 – 15.00     Metodik prevence pro Domova mládeže
po     14.00 – 15.00     Koordinátorka podpory nadání
út      11.35 – 12.20     Koordinátor inkluze pro žáky s odlišným mateřským jazykem
út     10.45 – 11.30     Výchovná poradkyně – Michaela Martinů
út     12.20 – 13.15     Školní metodička prevence
út     13.20 – 14.05     Výchovná poradkyně – Lenka Janďourková
st     17.00 – 18.00     Metodik prevence pro Domova mládeže
st     19.00 – 20.00     Koordinátorka podpory nadání
pá    08.55 – 09.40     Kariérová poradkyně

Popř. individuálně po dohodě

Poradenské služby jsou zaměřené na:

  • poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
  • sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření,
    prevenci školní neúspěšnosti,
  • kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě
  • vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění,
  • podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami,
  • podporu vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných,
  • průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení,
  • včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
  • předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace,
  • průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou,
  • metodickou podporu učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy,
  • spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci,
  • spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními
     

 

×